We lie in each story. This aint that story.

Monday, April 13, 2015

Acquaintances... ss..

11:30 AM Posted by BUDAK LAMPOH , , No comments

Perjalanan hidup punya liku yang diri sendiri tidak mampu. Maaka ada kenalan punya cerita sama dan kita sebagai manusia kita ikuti langkah satu demi satu. Dari sekolah tadika hingga institusi guru pengalaman aku jadi satu. Cuma kisah silam biar aku buku satu-satu.

Siapa tahu masa kecil dulu, aku ni bahan buli. Kalau cerita kompom takda yang percaya. Sebab orang yang buli tu sekarang jadi kawan. Dulu aku ingat.. ayah, ibu risau leher biru. Kenapa? Sebab kena cubit masa ada motivasi kat kampung. Oh pengalaman. Kira macam karma yang buli aku dulu punya jalan yang lebih susah dari aku. Tapi takpa, perjalanan itu akan mengajar untuk hidup kita, jadi kuat daripada sekarang.

Kawan, maaf kalau aku punya perbuatan melebihi batasan. Kalau dulu aku ada kawan cerita dari awal hinga pengakhiran. Sekarang, aku punya bantal jadi peneman. Sebulan aku tak menulis aku buat refleksi. Tapi apa yang aku dapat cuma tangisan. For the best people i met, here is my things that i wanted to say bug i cant.. straight to ur face.

E. Kali pertama aku jumpa bila aku terkejut kau cakap kau kenal aku siapa. Pandangan pertama aku kau ni dah kenapa? Aku tak pernah kenal tak pernah jumpa. Then we hit it off. Sebagai kawan, sebagai sahabat setia. Perkenalan tu buat aku jadi apa yang aku sekarang. Semua benda kau tak mahu buat. Tapi tak kira, aku nak kau mencuba. Kawad, kriket, tenis. Semua benda aku suka aku paksa kau buat. Bila malam terakhir kita bersama, aku cemburu bila ada orang menangisimu tapi aku? We met for two years, but we stay in contact till now. Im happy, i seriously did. Sebab antara banyak kawan yang aku ingat, kau paling berharga. Sebab kau dan aku lebih kurang sama.

P. Kita rapat masa tingkatan 3. Dlu aku ingat kau ni noob berkawan makn pilih saja. Silap aku. Sekarang sosial aku entah ke mana. Tapi kau bawak aku jumpa orang yang tak mungkin aku jumpa. Ya, kau ajar aku banyak benda. Tapi perkara yang paling aku ingat bila kau peluk aku dan cakap yang aku yang ubah kau jadi seorang yang berguna. Aku menangis sekuat mana orangbtak faham. Sepanjang hidup aku, tak pernah aku dapat pujian sedalam itu. Tapi bila sudah habis sekolah, aku rasa macam akj kena lupakan, macam kena buang, macam ayatbyang keluar tu tak ikhlas. Maaf kawan. Sekarang kau cuma kenalan.

N. Congrates! Aku tengok kau bahagia sekarang. Dulu aku ingat bahagia sedih kita, kita kongsikan. Tapi ternyata aku salah kan? Tangusan aku tak pernah putus. Aku rasa dihargai. Terimamkasih tapi sekarang aku rasa ditinggalkan. Pelukan terakhir engkau aku ingat. Dan kalau kau anggap aku Kan menyintaimu, kau silap. Tak perlu paranoid, sebab kita kan kawan. Kau selalu cakap kita macam kembar. Tapi kembar punya koneksi, kita dah pudar. Bukan pudar, hilang.

KN. kak, i cant even. Maaf. Akak baik, tapi sekarang kita cumankenalan.

For the road i take, ill take someone with me cause i cant stand alone. Not yet. Tapi tak sangka, dari sahabat dari saudara, kita cuma kenalan lama yang tak bersapa. Miss you guys. Im crying, because i miss you so much. And also mostly cause the things that happens to us, is happening again in my nowaday life.

Yang masih menyendiri,
Lampoh.

0 kata orang: