We lie in each story. This aint that story.

Monday, February 15, 2016

Apa Nasib Kami?

5:07 AM Posted by BUDAK LAMPOH , , No comments

3 bulan aku menganggur. Bukan kerana aku tidak mahu bekerja. Bukan aku malas untuk bekerja. Akan tetapi, keraguan tentang perjalanan yang aku hadapi sekarang.

Siapa kata budak IPG hidupnya senang? Sudah diatur perjalanan yang mudah untuk mereka oleh kerajaan. Oh sesungguhnya aku dengki dengan orang yang kebih berpelajaran. Ijazah tinggi itu kau seperti tidak punya pendidikan.

Ya Allah,

Malaysia bagiku sekarang sudah tidak aman. Semuanya penuh propaganda dan penipuan. Kami rakyat jadi mangsa. Kau tunjukkanlah keadilan. Kerana kami hanya dapat berdoa.

Ya Allah,

Percepatkanlah postingku. Kerana di waktu ini aku merasa aku membebankan keluargaku. Percepatkanlah postingku. Kerana diri ini merasa tidak menentu. Dengan keadaanku sekarang ini akj lemah melihat jiranku. Belajar merentas lautan tapi masih tiafa pekerjaan.

Ya Allah,

Belakan nasib kami, percepatkanlah posting kami untuk jadi insan bernama pendidik.

AMIIN.

Doaku padaMu ya Allah.
Lampoh

0 kata orang: