We lie in each story. This aint that story.

Sunday, December 14, 2014

This is for me: CHOICES

4:39 AM Posted by BUDAK LAMPOH , , , , No comments

Bila berfikir tentang pilihan hati (bukan cakap pasal jodoh), ibu ayah aku selalu yang buat. Sekolah rendah, sekolah menengah malah belajar di peringkat tinggi pun ibu ayah aku yang pilihkan. Kalau ikut hati aku, aku nak jadi engineer eletrik. Nak sangat sentuh bahan-bahan eletrik ini. Tapi apakan daya, pilihan keluarga ktu penting. Jadi cikgu pon ok apa.

Kalau nak fikir balik, aku bersyukur lah sebab lepas lihat sepupu sepapat dan kawan aku sekarang ni, kalau jumpa comfirm mereka kata aku beruntung. Dan aku bersetuju. Alhamdulillah lah aku dapat benda ni. Minat dapat dipupuk. Yeke?

Pilihan untuk jadi cikgu bukanlah pilihan aku. Tapi kalau aku ikhlas, InsyaAllah aku akan dapat rahmat. Dah lah redha keluarga dah ada. Heeee. Jadi cikgu bukan mudah. Aku baru tau. Maaf cikgu atas salah silap murid cikgu ni.

Tapikan, (ok kali ni aku nak cakap pasal jodoh) aku ada juga terfikir kalau emak ayah pilihkan, adakah aku akan lebih bahagia. Oh well, sekarang aku takda lah pilihan hati. Tapi when your friends are getting married, you will ask hourself. When is your time. Tapi itulah. Kalau jodoh itu di rahsia Allah. Kalau itu jodoh aku, tak kemana.

Yang mengetahui empat slot kosong,
Lampoh.

0 kata orang: